0. deň - Úvod a príprava

Čítal som a čítam ruské knihy, díval som sa a dívam sa na ruské filmy, počúval som a počúvam ruské piesne a ruské slovo a moja duša sa stáva časťou duše ruského sveta. Pri tom sa nijak nezmenšuje moja láska ku všetkému slovenskému a k slovenskej zemi vôbec.

Preto ma potešilo, keď sa mi v máji 2018 ozvali dvaja kamaráti Vladimír s Michalom, že na konci leta plánujú cestu vlakom z Moskvy do Vladivostoku. Rozhodol som sa k nim pridať. Celé to naplánovali oni, ja som sa k tomu dostal ako slepé kura k zrnu a len som sa zviezol. Za čo im týmto veľmi pekne ďakujem.

Naplánovali let z Bratislavy do Moskvy a späť. Vymysleli 10 veľko-miest, v ktorých z vlaku vystúpime, a ktoré chceme navštíviť: Moskva, Nižný Novgorod, Jekaterinburg, Omsk, Tomsk, Jurga, Irkutsk, Listvianka, Sľudianka, Ulan-Ude, Chabarovsk, Vladivostok a opäť Moskva. Podľa tohto itineráru cez stránku Ruských železničných dráh naplánovali lístky na jednotlivé vlaky. V každom meste našli a za-rezervovali nocľah v 3-hviezdičkových hoteloch alebo v apartmáne v bytovom dome. Naplánovali spiatočný let z Vladivostoku do Moskvy. Letenky do lietadiel a lístky na vlaky sme kúpili cez Internet ešte zo Slovenska. Za nocľahy sme platili hotovosťou tam na mieste pri od-ubytovaní sa.

Počasie je tam v lete skoro rovnako horúce ako u nás. Keď doma na Slovensku bolo 24°C, tam bolo 22°C. Prvé mestá a prvú tretinu cesty zhruba po mesto Omsk sme boli v letných topánkach, krátkych nohaviciach a krátkom tričku. Druhú tretinu od mesta Tomsk sa ochladilo na 8°C nad ránom, to sme boli v dlhých nohaviciach, tričku s dlhým rukávom, mikine a jesennej vetrovke. V poslednej tretine od Chabarovska, vo Vladivostoku a v Moskve bolo opäť slnečno a 22°C na krátke tričko.

Chalani si 2x počas cesty na hotelovej izbe aj oprali nejaké ponožky a tričká. Ja som bol lenivý, radšej som si nabalil viac tričiek a viac ponožiek. Pár dní pred odletom som si v Decatlone kúpil do zásoby 7 nových tričiek, 5 ponožiek a malý 10 L rupsačik do lietadla. Od suseda požičal stredný 60 L rupsak, do ktorého som zbalil: uterák, šampón, rolku toaletného papiera, vreckovky, zubnú kefku, nožík, vidličku, nabíjačku, dlhé nohavice, dlhé tričko, mikinu, jesennú vetrovku, náhradné trenírky, plavky, kopu tričiek, kopu ponožiek, pevné jesenné topánky a plastové našuchovacie šľapky ako prezuvky. Letné topánky a krátke nohavice som mal na sebe.

Na druhý deň sme sa stretli na letisku v Bratislave. A vyrazili na našu 22 dňovú cestu tam a späť.

Všetky fotky sme fotili za pochodu do našich mobilov. Ja do môjho staručkého 7-ročného mobilu iPhone 4S. Do ktorého som vždy každý večer v posteli pred spaním z daného dňa priebežne ťapal zápisky mojich zážitkov a postrehov. Z nich vznikla táto web stránka.

Rodine som posielal správy hneď za pochodu cez WhatsApp, keď som sa na železničných staniciach, v reštauráciách, či na hoteloch pripojil na wifi. Michal si zakúpil do mobilu miestnu ruskú dátovú SIM kartu, tak bol pripojený všade kde mal operátor signál aj počas cesty vo vlaku.

Let Bratislava - Moskva a späť.
193,89 Eur

Odlet: BTS Bratislava

Prílet: VKO Moscow (Vnukovo) A
Let: Pobeda DP802
Dátum odletu: 25. 08. 18 18:35
Dátum príletu: 25. 08. 18 22:05
Čas letu: 2:30 Vzdialenosť: 1600 km.

Odlet: VKO Moscow (Vnukovo) A
Prílet: BTS Bratislava
Let: Pobeda DP801
Dátum odletu: 15. 09. 18 16:30
Dátum príletu: 15. 09. 18 18:05
Čas letu: 2:35 Vzdialenosť: 1600 km.

Víza 100 Eur. www.event-tourism.sk

Príprava 50 Eur. www.decatlon.sk
7 tričiek, 5 ponožiek, malý príručný rupsačik do lietadla.

Vlak Moskva - Vladivostok. 289,83 Eur

Let: Aeroflot Russian Airlines SU 6282
Dátum odletu: 13.09.18 12:00
Dátum príletu: 13.09.18 13:45
Čas letu: 8:45 Vzdialenosť: 9000 km.

Ubytovanie v hoteloch. 238 Eur
Prenocovanie v 10 mestách.

Počas cesty. 430 Eur
Lístky, strava, taxíky, darčeky.